Kobo Libra H2O
Algemeen

Review: Kobo Libra H2O e-reader

Kobo Libra H2O

Begin 2021 deed ik mezelf een groot plezier door mezelf een e-reader cadeau te doen. Ik had in heel 2019 slechts één boek voor mezelf gelezen en dat was pas in de kerstvakantie. Eerder had ik er geen tijd voor gemaakt en dat vond ik zo zonde dat ik besloot dat mijn goede voornemen voor 2021 zou zijn om meer voor mezelf te gaan lezen. Ik koos voor de Kobo Libra H2O om me in dat voornemen te ondersteunen en dat is een hele goede keuze gebleken. Ik heb inmiddels namelijk al 29 boeken weten te lezen! Wat een verschil met 2020!

Hoe werkt de Kobo Libra H2O e-reader?

Voordat ik de Kobo Libra H2O e-reader had was ik nog een noob op het gebied van e-readers. Het is dan ook mijn eerste e-reader. De e-reader is bijzonder handig in gebruik. Er zit een simpele aan- en uitknop op de e-reader, en daarnaast twee knoppen waarmee je de bladzijden kunt omslaan (zowel terug als vooruit). Je kunt de bladzijden overigens ook omslaan door op het scherm te tikken, maar persoonlijk vind ik dit minder handig.

Als je de e-reader eenmaal aan hebt gezet gaat het navigeren eigenlijk als vanzelf. De e-reader werkt dan ook behoorlijk intuïtief. In je boekenlijst kun je heel gemakkelijk zien welke boeken je hebt, hoe ver je bent met lezen (er staat zowel een percentage van hoeveel je al gelezen hebt als de hoeveelheid uren die je er nog over doet om het boek uit te lezen). Ook is er te zien of je een boek reeds voltooid hebt of dat een boek ongelezen is.

Je kunt in het menu filteren op onder andere auteur, maar ook op ‘actualiteit’, oftewel welke boeken je het kortst geleden mee aan het lezen bent geweest.

Wat super handig is aan de Kobo Libra H2O is dat je het licht van het scherm zo kunt instellen dat het prettig is voor je ogen. Je kunt hem zowel koel als warm instellen. Stel je hem warm in dan is dat beter voor je slaap naderhand (zolang je niet té enge boeken leest natuurlijk).

Op je e-reader lees je bijvoorbeeld gemakkelijk Young Adult boeken!

Waterdichte E-reader

Nog een handige eigenschap is dat de Kobo Libra H2O tegen water kan. Lig je in bad te lezen, dan kun je hem gerust uit je handen laten vallen, de e-reader zal er geen hinder van hebben. Officieel kan de Kobo Libra H2O twee uur lang tot een meter diep onder water.

Kobo plus abonnement

Ik gebruik mijn e-reader in combinatie met een Kobo plus abonnement van bol.com. Dat betekent dat ik voor €10 per maand onbeperkt toegang heb tot duizenden titels. Een nadeel van dit abonnement is dat je niet toegang hebt tot ´álle titels. Sommige titels zijn bijvoorbeeld nog te nieuw, die zul je zelf aan moeten schaffen of veel geduld voor moeten hebben. Wat dan wel weer handig is is dat je geen kabeltjes hoeft te gebruiken om de boeken op je e-reader te zetten. Met de Kobo-app van bol.com voeg je ze draadloos toe aan je e-reader.

De Kobo Libra H2O kost €179,99 en dat is wat mij betreft voor iedere fervente lezer iedere euro waard.

EreadersEreaders

Op de website kun je hier en daar affiliate-links tegenkomen. Mocht je één van de boeken kopen die ik bespreek op deze site en je doet dit via een affiliate-link, dan betekent dat dat ik een klein bedragje krijg omdat ik jou heb doorgestuurd naar de desbetreffende website. Dit kost jou vanzelfsprekend niets extra’s! Doe je een aankoop via één van mijn affiliate-links? Ontzettend bedankt, je helpt mij enorm om deze website verder te ontwikkelen.